B2) MĚSÍCE
Základní informace pro měsíce u planet.
Měsíce vznikají po velkých bitvách, při níž je zničen dostatečný počet jednotek tvořících POLE TROSEK.
Maximální šance pro vznik měsíce je 20% (pokud není aktivní událost).
Pro vznik měsíce se nejčastěji domlouvá Moonshot mezi spřátelenými hráči - ti se dohodnou a provedou útok potřebným počtem jednotek na planetu.
Pokud měsíc nevznikne, hráč vytěží pole trosek a většinou suroviny vrátí útočícímu spoluhráči.
Kompenzace (odměna) za Moonshot záleží na domluvě zúčastněných hráčů.
Vlastností měsíce je jeho velikost.
Čím větší je velikost měsíce, tím více lodí HVĚZDA SMRTI je třeba k jeho zničení.
Jsou možné 4 výsledky bitev za účelem zničení měsíce:
1. Měsíc přežije, letka přežije
2. Měsíc přežije, letka je zničena
3. Měsíc je zničen, letka přežije
4. Měsíc je zničen, letka je zničena
ŠANCE KE ZNIČENÍ MĚSÍCE
( 100 - √S ) x √D )
S = Velikost měsíce v kilometrech
D = Počet Hvězd Smrti
Výsledná hodnota je šance v procentech.
DOSTUPNÉ BUDOVY
ZÁSOBOVÁNÍ
TOVÁRNY
Je nutné podotknout, že na novém měsíci je pouze jedno stavební pole. Je nutné stavět Základnu na měsíci, která stavební pole poskytují.
!!! POZOR !!!
KAŽDÁ ÚROVEŇ ZÁKLADNY NA MĚSÍCI ZABÍRÁ JEDNO STAVEBNÍ POLE!
TO ZNAMENÁ, ŽE POKUD POSTAVÍTE NAPŘÍKLAD TOVÁRNU NA ROBOTY, NEBUDETE MÍT VOLNÉ POLE PRO STAVBU ZÁKLADNY!
(viz. Základna na měsíci)
TAKTICKÉ VYUŽITÍ MĚSÍCŮ
Měsíce slouží především pro stavby SENZOR FALANGY nebo HYPERPROSTOROVÁ BRÁNA.
Jejich funkce je však mnohem důležitější pro manévr zvaný FLEETSAVE.
Každá planeta může být skenována Senzorem Falangy, avšak měsíc NE!
Proto se FLEETSAVE posílá z měsíců, aby letky nemohly být sledované.
Problém je, pokud vám něco měsíc zničí - v takovém případě letka automaticky změní směr letu na planetu, u které měsíc byl - A LETKA JE TEDY SLEDOVATELNÁ.